Dodává se s ještě vyšší úrovní specifikací přímo z výrobního závodu, takže každému závodníkovi nebo jezdci na dráze umožní odhalit jejich skutečný potenciál.

6osá inerciální měřicí jednotka IMU (Inertial Measurement Unit) nabízí schopnost kontrolovat trakci, skluzy, zdvih předního kola, brzdění a rozjezdy. Jeho komunikační řídicí jednotka se systémem GPS vám umožní sledovat časy jednotlivých kol a další údaje o jízdě na tabletu. Elektronické závodní odpružení (ERS) modelu R1M navíc zajišťuje maximální ovladatelnost.

Díky motoru o výkonu 200 PS s křížovým klikovým hřídelem, rámu s krátkým rozvorem kol, elektronice pro 3D monitorování a exkluzivní karbonové kapotáži přináší model R1M technologii továrního motocyklu odvozenou od modelu M1 i soukromým majitelům.

  • Elektronické závodní odpružení (ERS) Öhlins
  • Komunikační řídicí jednotka s bezdrátovým přemapováním
  • Karbonová kapotáž ve stylu modelu M1 / 200 kg s provozními náplněmi – 180 kg bez provozních náplní
  • Čtyřválcový motor 200 PS o objemu 998 ccm s křížovým klikovým hřídelem
  • 6osá inerciální měřicí jednotka (IMU) se snímači Gyro/G pro 3D data pohybu
  • Kontrola trakce citlivá vůči klonění / kontrola skluzu
  • Řízení zdvihu / řízení rozjezdu / široká zadní pneumatika (profilové číslo 200)
  • Systém ABS citlivý vůči klonění / sdružený brzdný systém
  • Hliníkový rám Deltabox s krátkým rozvorem kol
  • Kyvná vidlice s horním opěrným členem / magnéziový zadní rám
  • Omezená dostupnost
  • Exkluzivní akce Yamaha Racing Experience pro majitele modelu R1M

Parametry

Motor
Typ motoru: 
kapalinou chlazený, 4taktní, DOHC, paralelní čtyřválec s náklonem dopředu, 4ventilový
Kompresní poměr: 
13,0 : 1
Maximální výkon: 
147,1 kW (200,0PS) @ 13 500 ot/min
Maximální točivý moment: 
112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 ot/min
Systém mazání: 
zásoba oleje v klikové skříni
Typ spojky: 
mokrá, vícelamelová
Karburátor: 
Vstřikování paliva
Systém zapalování: 
TCI (digitální)
Systém startování: 
Elektrický
Převodovka: 
stálý záběr, 6rychlostní
Koncový převod: 
Řetěz
Vrtání x zdvih: 
79,0mm x 50,9mm
Podvozek
Zdvihový objem: 
998cc
Rám: 
hliníkový, Deltabox
Systém předního odpružení: 
Teleskopické vidlice, Ø 43 mm
Přední zdvih: 
120 mm
Úhel sklonu: 
24º
Stopa: 
102 mm
Systém zadního odpružení: 
kyvná vidlice, (kloubové odpružení)
Zadní zdvih: 
120 mm
Přední brzda: 
Hydraulická s dvojitým kotoučem, Ø 320 mm
Zadní brzda: 
Hydraulická jednokotoučová, Ø 220 mm
Přední pneumatika: 
120/70 ZR17M/C (58W)
Zadní pneumatika: 
200/55 ZR17M/C (78W)
Rozměry
Celková délka: 
2 055 mm
Celková šířka: 
690 mm
Celková výška: 
1 150 mm
Výška sedla: 
860 mm
Rozvor kol: 
1 405 mm
Minimální světlá výška: 
130 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní: 
200 kg
Kapacita palivové nádrže: 
17 Litry
Kapacita olejové nádrže: 
3,9 litry