R1 je vybavena technologií MotoGP YZR-M1 a díky novému motoru s křížovým klikovým hřídelem, rámu s krátkým rozvorem kol a špičkové elektronice se motocykl R1 doslova napojí na vaše tělo a pozvedne váš jezdecký prožitek na novou úroveň.

Model R1 je vyvinutý zcela bez kompromisů: využívá technologii modelu YZR-M1 MotoGP a byl zrozen pro jízdu na okruhu. Výkon 200 PS, hmotnost 199 kg a rozvor 1 405 mm vám napoví, jaké má schopnosti.

Stačí jenom lehké a nevinné pobídnutí a R1 vypálí jako střela. To není motor, to je prostě raketa. Nástup a schopnost okamžitě zrychlit je jednoduše k neuvěření. 

Rychlost, s jakou motor proletí středním polem digitálního otáčkoměru, je fascinující. Žádná prodleva, nebo čekání – jen nepolevující akcelerace, štěkání výfuku a řev, který mě doprovází až ke čtrnácti tisícům.

Neuvěřitelně dokonalé zpracování, až puntičkářský smysl pro detail, design opravdové závodní motorky, spolehlivost a legendární označení dělají z nové R1 opravdu něco výjmečného.

Detaily

  • Čtyřválcový motor 200 PS o objemu 998 ccm s křížovým klikovým hřídelem
  • Velmi pokročilé elektronické řídicí systémy
  • 6osá inerciální měřicí jednotka (IMU) se snímači Gyro/G pro 3D data pohybu
  • Kontrola trakce citlivá vůči klonění / kontrola skluzu
  • Řízení předního zdvihu a řízení rozjezdu
  • Závodní systém ABS citlivý vůči klonění / sdružený brzdný systém
  • Hliníkový rám Deltabox s krátkým rozvorem kol
  • Hmotnost s provozními náplněmi 199 kg
  • Kyvná vidlice s horním opěrným členem / magnéziový zadní rám
  • Magnéziová kola a hliníková palivová nádrž
  • Nastavení jízdních režimů jedním kliknutím
  • Přístrojové panely s displejem LCD TFT (Thin Film Transistor)

 

Parametry

Motor
Typ motoru: 
kapalinou chlazený, 4taktní, DOHC, paralelní čtyřválec s náklonem dopředu, 4ventilový
Kompresní poměr: 
13,0 : 1
Maximální výkon: 
147,1 kW (200,0PS) @ 13 500 ot/min
Maximální točivý moment: 
112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 ot/min
Systém mazání: 
zásoba oleje v klikové skříni
Typ spojky: 
mokrá, vícelamelová
Karburátor: 
Vstřikování paliva
Systém zapalování: 
TCI (digitální)
Systém startování: 
Elektrický
Převodovka: 
stálý záběr, 6rychlostní
Koncový převod: 
Řetěz
Vrtání x zdvih: 
79,0mm x 50,9mm
Podvozek
Zdvihový objem: 
998cc
Rám: 
hliníkový, Deltabox
Systém předního odpružení: 
Teleskopické vidlice, Ø 43 mm
Přední zdvih: 
120 mm
Úhel sklonu: 
24º
Stopa: 
102 mm
Systém zadního odpružení: 
kyvná vidlice, (kloubové odpružení)
Zadní zdvih: 
120 mm
Přední brzda: 
Hydraulická s dvojitým kotoučem, Ø 320 mm
Zadní brzda: 
Hydraulická jednokotoučová, Ø 220 mm
Přední pneumatika: 
120/70 ZR17M/C (58W)
Zadní pneumatika: 
190/55 ZR17M/C (75W)
Rozměry
Celková délka: 
2 055 mm
Celková šířka: 
690 mm
Celková výška: 
1 150 mm
Výška sedla: 
855 mm
Rozvor kol: 
1 405 mm
Minimální světlá výška: 
130 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní: 
199 kg
Kapacita palivové nádrže: 
17 Litry
Kapacita olejové nádrže: 
3,9 litry