Oba nové šikmé světlomety jsou opatřeny dvěma diodami LED a výrazná nová maska obepíná celou šířku trubek vidlice, dodává stroji výhružný a nekompromisní vzhled.

Model MT-09 je také vybaven nově navrženým sedlem, které je plošší a o 5 mm vyšší. Bylo speciálně vytvarováno tak, aby jezdci umožňovalo udržovat polohu sezení při brzdění, zatáčení i zrychlování. 

Nový model MT-09 byl vybaven rychlořazením (QSS), které jezdcům umožňuje bez spojky řadit vyšší převodové stupně rychleji a plynuleji. Tento mechanismus má stejnou konstrukci jako u modelu R1.

Motorka je mimo jiné vybavena velmi kvalitním systémem předního odpružení. Obrácená 41mm vidlice je nyní na levé trubce opatřena novým seřizovačem nastavení tlumení při stlačování, stávající funkci odskoku zastává pravá trubka. 

Tříválec s přesazenými ojničními čepy (do kterého se opravdu zamilujete) je opravdu zlatý hřeb této motorky, ale ani ostatní konstrukční části nijak nezaostávají.

Podvozek je konstruován především na obratnost a tak je motorka také díky kratšímu rozvoru královnou zatáček.

Zdatně sekundují také brzdy, které jsou, jak už bývá u Yamahy zvykem, naprosto přesně dávkované, jemné a přitom maximálně účinné.

Zpracování je naprosto prvotřídní a jízdu vám zpříjemní spoustu elektronických funkcí jako například palivové mapy, ukazatel zařazené rychlosti a další.

  • Agresivní dvojité přední světlomety LED
  • Nastavitelné odpružení pro dokonalejší sportovní jízdu
  • Systém rychlého řazení (QSS) umožňuje rychlejší řazení nahoru
  • Asistenční anti-hoppingová kluzná spojka pro plynulé nájezdy do zatáček
  • Tříválcový motor CP3 o objemu 847 ccm s křížovým klikovým hřídelem a vysokým točivým momentem
  • Systém D-Mode pro nastavení charakteristiky motoru
  • Zdokonalený a vylepšený přísun výkonu
  • Nová žebra chladiče, sací kanály a kapotáž zadní části
  • Systém kontroly trakce (TCS) s možností přepínání
  • Držák registrační značky namontovaný na kyvnou vidlici
  • Lehký hliníkový rám a kyvná vidlice
  • obrysová světla LED

Parametry

Motor
Typ motoru: 
3 válec, kapalinou chlazený, 4taktní, DOHC, 4ventilový
Kompresní poměr: 
11,5 : 1
Maximální výkon: 
84,6 kW (115PS) @ 10 000 ot/min
Maximální točivý moment: 
87,5 Nm (8,9 kg-m) @ 8 500 ot/min
Systém mazání: 
zásoba oleje v klikové skříni
Typ spojky: 
mokrá, vícelamelová
Karburátor: 
Vstřikování paliva
Systém zapalování: 
TCI
Systém startování: 
Elektrický
Převodovka: 
stálý záběr, 6rychlostní
Koncový převod: 
Řetěz
Vrtání x zdvih: 
78,0mm x 59,1mm
Podvozek
Zdvihový objem: 
847 cm³
Rám: 
Diamond
Systém předního odpružení: 
Teleskopické vidlice
Přední zdvih: 
137 mm
Úhel sklonu: 
25º
Stopa: 
103 mm
Systém zadního odpružení: 
kyvná vidlice, (kloubové odpružení)
Zadní zdvih: 
130 mm
Přední brzda: 
Hydraulická s dvojitým kotoučem, Ø 298 mm
Zadní brzda: 
Hydraulická jednokotoučová, Ø 245 mm
Přední pneumatika: 
120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless)
Zadní pneumatika: 
180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless)
Rozměry
Celková délka: 
2 075 mm
Celková šířka: 
815 mm
Celková výška: 
1 120 mm
Výška sedla: 
820 mm
Rozvor kol: 
1 440 mm
Minimální světlá výška: 
135 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní: 
193 kg
Kapacita palivové nádrže: 
14 L
Kapacita olejové nádrže: 
3,4 L