FJR 1300 vždy platila za sportovnější variantu cestovních motorek a na tom se nic nezměnilo.

I s osazenými kufry je to štíhlý elegantní cesťák, stále náležitě sportovní s úžasným čtyřválcovým motorem, který přede jako kotě a na poli konkurence je stále nedostižný.

FJR1300 s oznečením AS je vybaven elektronickým systémem řazení rychlostních stupňů bez spojky, který umožňuje přeřadit rychlost levou nohou nebo palcem, bez použití spojkové páčky. To znamená méně námahy a více potěšení při každé jízdě.

Má také elektronicky nastavitelný systémem odpružení, obrácenou vidlici a je je zárukou prvotřídní jízdy. Jeho nová šestistupňová převodovka zajišťuje rychlejší akceleraci a pohodlnější cestování vysokou rychlostí. Nejmodernější anti-hoppingová spojka (A&S) zaručuje hladší podřazování.

Pokročilý systém odpružení vám umožní přizpůsobit výkon tak, aby vyhovoval požadavkům povrchu vozovky i zatížení. K dispozici jsou čtyři hlavní nastavení a tři nastavení tlumení, takže máte jistotu, že vám model FJR1300AS za všech okolností nabídne ty nejlepší možné jízdní vlastnosti.

Chytrými hlavami navržená kapotáž Vás vždy ochrání před nepřízní počasí a elektricky výškově stavitelné plexi zpříjemní cestování.

Pohon na zadní kolo zajišťuje bezúdržbový tichý kardan se sametovým záběrem.

Samozřejmostí je také spousta elektronických vychytávek, které na dnešní moderní cestovní motorce nemohou chybět.

Na FJR1300 se můžete i se spolujezdcem vydat až na konec světa a tato Yamaha vás vždy spolehlivě doveze i zpět.

  • Řazení rychlostních stupňů bez spojky YCC-S a šestistupňová převodovka
  • Řadový čtyřválec o objemu 1 298 ccm s hladkým chodem a technologií YCC-T
  • Elektronicky nastavitelné odpružení a obrácená vidlice
  • Hliníkový rám sportovního typu pro pohotové ovládání
  • Světla LED s adaptivními světly pro přisvěcování do zatáček vpředu
  • Plně nastavitelná přední část, kapotáž, sedadlo a řidítka
  • Yamaha D-MODE pro měkčí nebo tvrdší výkon
  • Systém tempomatu se snadným ovládáním
  • Systém kontroly trakce (TCS) s možností přepínání
  • Velká palivová nádrž o objemu 25 litrů umožňuje prodloužit dojezdovou vzdálenost
  • Postranní kryty, vyhřívané rukojeti a 12V zásuvka ve standardní výbavě
  • Čistý systém kardanového pohonu zadního kola s tichým chodem

Parametry

Motor
Typ motoru: 
kapalinou chlazený, 4taktní, DOHC, paralelní čtyřválec s náklonem dopředu
Kompresní poměr: 
10,8 : 1
Maximální výkon: 
107,5 kW (146,2PS) @ 8 000 ot/min
Maximální točivý moment: 
138,0 Nm (14,1 kg-m) @ 7 000 ot/min
Systém mazání: 
zásoba oleje v klikové skříni
Typ spojky: 
mokrá, vícelamelová s vinutými pružinami
Karburátor: 
Vstřikování paliva
Systém zapalování: 
TCI
Systém startování: 
Elektrický
Převodovka: 
stálý záběr, 6rychlostní
Koncový převod: 
Kardan
Vrtání x zdvih: 
79,0mm x 66,2mm
Podvozek
Zdvihový objem: 
1 298cc
Rám: 
Hliníkový, Tvar diamantu
Systém předního odpružení: 
Obrácená vidlice - Upside-down telescopic fork, Ø 48 mm trubka, nastavitelné předtížení, komprese a tlumení odskoků
Přední zdvih: 
135 mm
Úhel sklonu: 
26º
Stopa: 
109 mm
Systém zadního odpružení: 
kyvná vidlice, (kloubové odpružení)
Zadní zdvih: 
125 mm
Přední brzda: 
Hydraulická s dvojitým kotoučem, Ø 320 mm
Zadní brzda: 
Hydraulická jednokotoučová, Ø 282 mm
Přední pneumatika: 
120/70 ZR17M/C (58W)
Zadní pneumatika: 
180/55 ZR17M/C (73W)
Rozměry
Celková délka: 
2 230 mm
Celková šířka: 
750 mm
Celková výška: 
1,325/1,455 mm, dle vysunutí plexi
Výška sedla: 
805/825 mm
Rozvor kol: 
1 545 mm
Minimální světlá výška: 
125 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní: 
296 kg
Kapacita palivové nádrže: 
25 Litry
Kapacita olejové nádrže: 
4,9 litry